ועדת הכספים תקיים דיון דחוף בנושא שווי שימוש לרכב 20.6.18

 

20.6.18

התאחדות התעשיינים לא מרפה:

ועדת הכספים תקיים דיון דחוף בנושא שווי שימוש לרכב

 

על פי נתוני משרד האוצר, שווי השימוש הנהוג בישראל של 2.48% הוא אחד מהגבוהים בעולם

 

 

התאחדות התעשיינים דואגת שנושא שווי השימוש לרכב לא ירד מסדר היום: נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר הארגונים העסקיים, שרגא ברוש, פנה ליו"ר ועדת הכספים, הרב משה גפני ותיאם מולו דיון דחוף על הנושא שיתקיים ביום רביעי הקרוב.

הדיון הקודם בנושא שווי רכב נערך בחודש ספטמבר 2017, שם הנחה ח"כ גפני את משרד האוצר להציג בפניו תוך 4 חודשים, שינויים במודל שווי שימוש הקיים. על פי בדיקת התאחדות התעשיינים, גביית היתר של רשות המיסים כתוצאה מהמודל הקיים מגיעה ל- 2 מיליארד ש"ח בשנה, כאשר מחציתה מוטלת על מקבלי רכב העבודה ומחציתה על המגזר העסקי.

 

"מדובר בגביית מס יתר, שאינה מוצדקת על פי כל קנה מידה" מסר נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. "על פי בדיקות שערכנו, מדובר גם כאן בשיעור המס מהגבוהים בעולם, אשר תורם גם הוא ליוקר המוצרים והשירותים וליוקר עשיית העסקים בישראל, ופוגע באופן לא מוצדק במאות אלפי שכירים ועצמאים. המגזר העסקי לא יודע לחיות במציאות כזו ואני  שמח שיו"ר ועדת הכספים, כמו במקרים רבים נוספים, התגייס לתקן את העיוות הזה, שאין לו כל הצדקה

 

" על פי בדיקת אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים שווי ההטבה לצרכני מס נמוך משיעור שווי השימוש הקבוע כיום (2.48%), והוא צריך לעמוד על 1.8% לכל היותר. יש לציין כי מס שווי השימוש במודל הקיים הביא לגידול חד בהכנסות המדינה מבעלי הרכבים (5.6 מיליארד ₪ בשנת 2016  בהשוואה ל- 3.4 מיליארד ₪ על פי המודל שהיה נהוג בשנת 2007), וגרם לפגיעה משמעותית בהכנסה הפנויה של שכבות הביניים כמו גם לייקור הוצאות עשיית העסקים בישראל ללא קשר ממשי להיקף הנסועה לצורכי עבודה או לצרכים פרטיים.

כמו כן, על פי נתוני משרד האוצר, שווי השימוש הנהוג בישראל של 2.48% הוא אחד מהגבוהים בעולם. בהשוואה בינלאומית שנעשתה בסקירה של הכלכלן הראשי בשנת 2017 (ראה תרשים ש1 מטה) ישראל נמצאה כאחת מהמדינות בעלת שווי שימוש מהגבוהים בעולם (2.48%). כך, לדוגמא, בקנדה, אוסטריה, פורטוגל, שוויץ וצרפת, נהוג שווי שימוש של פחות מ 2% ממחיר העלות, ובבלגיה, פינלנד, גרמניה ושוודיה, נהוג שווי שימוש של פחות מ 2% ממחיר המחירון. בבלגיה ובבריטניה קיימת הטבת נוספת לרכבים בעלי פליטות נמוכות, והמס יורד עד לשיעור של -0.33% ו 0.42% בהתאמה.

 

 

 

 

 

 

מיכל תוסייה כהן, דוברת התאחדות התעשיינים בישראל

טל. 054-9491438     |     דוא"ל: michalt@industry.org.il