השאירו פנייתכם כאן, ונציגינו יצרו עמכם קשר בהקדם!
לאחר פעילות מאומצת של האיגוד מול משרד התחבורה לבצע עדכון/תיקון לתקנה 85(א) המחריגה הובלת גלילי פלדה וגלילי פח, שאותם יש להוביל בעריסה מיוחדת המיועדת למטרה זו, נענה משרד התחבורה לבקשתנו ויבצע תיקון לתקנה ובהמשך נפעל לבטלה.
בחודשים האחרונים, פעלה התאחדות התעשיינים באינטנסיביות רבה מול משרד התחבורה במטרה לבטל/לעדכן את תקנה 85(א) ולהלן תיאור המצב:
בכבישי ישראל נעים רכבי משא רבים המובילים מטענים במשקלים וגדלים שונים.
לעיתים מובילים רכבי המשא את המטענים באופן העלול להביא לשחרור המטען או להתהפכות הרכב. מטען שאינו מאובטח כראוי, עלול להשמט מהרכב, לפגוע בחלוקת המשקל ויציבות הרכב ולגרום לתאונות דרכים העלולות להיות קטלניות.
לצורך הטיפול בנושא ומניעת המקרה הבא, משרד התחבורה יזם גיבוש תקן ישראלי 6395 שעיקרו אבטחת מטענים ברכב מסחרי. התקן קובע בין היתר אץ הדרישות לחישוב הכוחות הנדרשים לרתום החלקים הרלוונטיים במטען, וכן את האמצעים המאושרים לרתום וזאת לצורך שמירה על הובלה בטוחה של המטען על כלי הרכב.
בנוסף, משרד התחבורה יזם הצעה לתיקון תקנות התעבורה לחיוב עמידה בתקן הישראלי 6395, התקנה מחריגה הובלת גלילי פלדה וגלילי פח, שאותם יש להוביל בעריסה מיוחדת המיועדת למטרה זו. המשמעות של מימוש התקנה, תמנע כל אפשרות לביצוע הובלות חוזרות ע"י המשאיות. עובדה זו, תגרום לתופעות החמורות להלן:
כל הנ"ל יוצרים מצב שהוא בלתי אפשרי לחלוטין להמשך פעילות ענף הפלדה וקשיים גדולים במשק ישראל בכלל.
התאחדות התעשיינים פועלת בנושא וכבר קיימה מס' פגישות מול גורמים בכירים במשרד התחבורה. והקימה צוות מקצועי משותף עם נציגים ממשרד התחבורה, מהתעשיינים, ממועצת המובילים וד"ר יצחק בן הרואה מהטכניון למציאת פתרונות מוסכמים לפי תקן 6395.
לסיכום ביניים:
מבקש את התייחסותכם להצעה.
נמשיך לעדכן בנושא
| הצהרת פרטיות | תנאי שימוש באתר | הצהרת נגישות | מפת אתר |
כל הזכויות שמורות להתאחדות התעשיינים בישראל,רח' המרד 29, ת"א, ת"ד 50022, מיקוד 6150001
אנו עושים שימוש ב"עוגיות" (Cookies) על מנת לשפר את השירותים שאנו מעניקים לך וכדי להתאים את האתר להעדפותיך האישיות. בשימוש באתר אתה מסכים כי נעשה שימוש ב"עוגיות". לפרטים נוספים, לרבות אודות שינוי ההגדרות הנוגעות לשימוש ב"עוגיות", ראה את מדיניות הפרטיות שבאתר