היערכות לשינויים בתקנות ההובלה - יולי 2022

לכבוד
תעשייני ענף הבנייה,

 

שלום רב,

לאחרונה פרסם משרד התחבורה תקנות חדשות לריתום מטענים, התקנה אושרה בכנסת ואמורה היתה להיכנס לתוקף ב- 1.7.2022, חלק מהתקנה מחייב כי כל נהג ישתתף בהשתלמות ייעודית, מאחר ולא כל הנהגים הספיקו לעבור את ההכשרה נדחה תאריך הכניסה לתוקף וכן אכיפת התקנה לתאריך 1.1.23.

לקובץ ההנחיות העדכניות לחצו כאן  

 

עיקרי השינויים בסעיפים הבאים :

  1. חל איסור על קשירת מטענים באמצעות חבלים, על חברות ההובלה לצייד את הנהגים ברצועות/כבלים/שרשראות מתאימות לעומסי המטען. 
  2. משאית ארוכה לציוד חריג – על משאית בת 4 סרנים ניתן להוביל אלמנט אחד בלבד, אין להעמיס תפזורת/לקט מוצרים.
  3. הובלה של מוצרים מסוימים לא תתאפשר בשתי קומות, אלא בקומה אחת בלבד. 
  4. גובה  מטען לא יעלה על 4 מטר מהרצפה , מעל גובה 4.8 נדרש אישור משטרה.
  5. מטענים גבוהים יש להוביל על גבי עגלת לובי נמוכה .
  6. שינוי הנחיות בדרישות חלוקת העומס והצמדה לדופן קדמית.

 

לידיעתכם, קיים צפי לשינוי האחריות השילוחית של היצרנים- מלבד לנושא אחריות לחריגת משקל בעת העמסה, תתקיים הרחבה גם לאופן הקשירה והריתום של המטענים.

לתזכיר חוק שירותי הובלה לחצו כאן 

 

מפנייה שהגיעה אלינו מאחד מחברי האיגוד, עולה שלשינויים אלה תהיה השלכה תפעולית קשה על חברות מוצרי הבנייה, כדי להבין את היקף הבעיה ולתכנן דרכי התמודדות, נודה באם תתייחסו במייל חוזר באשר להשפעות הצפויות על מפעלכם.

 

בברכה,

אפרת חיים
מנהלת חטיבת הבנייה והמחצבות
איגוד תעשיות מוצרי בנייה וצריכה
התאחדות התעשיינים