המסלול-
משרד האוצר, רשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה במשרד הכלכלה והתעשייה (להלן: "הרשות להשקעות") והמשרד להגנת הסביבה, יוצאים בתכנית סיוע למפעלים הצורכים דלקים על מנת לתת מענה לתעשייה המקומית בהסתגלות למס הפחמן בדרך של מתן סיוע להפחתת פליטות הפחמן שלהם ע"י לכידה וסילוק של גזי חממה ושיפור הליכי היצור.
תקופת הסיוע-
פרק הזמן הכולל בו תופעל התכנית ואשר במסגרתו ישולמו מענקים עבור ביצוע בתדירות של אחת לשנה.
תקופת הסיוע לא תעלה על 5 שנים, ובכל מקרה תוקף התכניות מכח הוראה זו יהיה לכל המאוחר עד לסוף שנת 2030.
יובהר כי מי שהגיש תכנית של פחות מ5- שנים, יוכל להגיש בקשה נוספת עד לסוף שנת 2030, אולם תקופת הסיוע הכוללת שתאושר לו לא תעלה על 5 שנים כאמור.
השירות כרוך בתשלום אגרה בסך 500 שקלים.
למידע נוסף והגשת בקשה בנושא הוראה 4.80- לחץ כאן
הוראת מנכ"ל 4.79 הינה תכנית סיוע למפעלים הצורכים דלקים על מנת לתת מענה לתעשייה המקומית בהסתגלות למס הפחמן ויצירת ודאות עסקית ביחס להשקעות הנדרשות בין היתר לטובת תהליך ההתייעלות והמעבר לדלקים אלטרנטיביים ושיפור הליכי הייצור .
תקופת סיוע: עד שש שנים, מ- 1.1.2025 עד ה- 31.12.2030. מועד תחילת הסיוע לבקשה שתאושר, יחל ביום הראשון של הרבעון הקלנדרי בו הוגשה הבקשה, ומועד סיומה בתאריך 31.12.2030.
תקופת הבסיס: פרק הזמן שיקבע לצורך חישוב כמות הדלקים וקביעת מכסת פליטות פחמן דו חמצני. מפעל אשר החל להשתמש בדלקים לפני שנת 2022 – תקופת הבסיס שלו תהיה שנת 2022, אך במקרה בו צריכת הדלקים בשנת 2022 נמוכה ב- 15% לפחות ביחס לצריכה בשנת 2021 וגם נמוכה ב- 10% לפחות בשנת 2023, המפעל רשאי להגיש בקשה לקביעת תקופת הבסיס משנת 2022 לאחת מהשנים 2021 או 2023.
שיעור הסיוע: סכום הסיוע יחושב עבור כל שנה (כולה או חלקה) בהתאם לתקופת הסיוע שנקבעה ועל פי הנוסחה בהוראה. למעבר לאקסל לחישוב גובה המענק, ראו נספח 1, כאן (יש למלא את היקף הצריכה השנתי בטון).
למעבר לצפייה בנוסחה, יש להיכנס להוראת המנכ"ל, עמוד 3, כאן.
הגשת הבקשה: הגשת הבקשה למענק תתאפשר החל מה-19 בדצמבר 2024 דרך טופס מקוון. מומלץ להגיש את הבקשה מוקדם ככל האפשר. למעבר להגשה לחץ/י כאן.
עם קבלת הפנייה, תישלח הודעת דוא"ל עם שם משתמש וסיסמה על מנת להתחבר למערכת לצורך הגשת הבקשה לסיוע. לאחר הגשת הבקשה, היא תיבדק על ידי ועדה מקצועית. חברות שימצאו זכאיות יקבלו כתב אישור, ולאחר הוכחת עמידה בתנאי התוכנית יוכלו לקבל את המענק.
למעבר למסמך שאלות ותשובות בנושא לחץ/י כאן
הוראת מנכ"ל 4.82 מציעה תמיכה כלכלית רחבה למפעלים המעוניינים לבצע הסבה של מערכות אנרגיה מיושנות, או לייעל את צריכת החשמל והדלקים במטרה להפחית פליטות גזי חממה.
התוכנית כוללת שני מסלולים:
מסלול א’: הסבת דלקים לחשמל/מימן, הסבת מערכות לגז טבעי, והתייעלות בצריכת דלקים.
מסלול ב’: התייעלות בצריכת חשמל והפחתת פליטות.
| מסלול א' | מסלול ב' | |
|
פרויקטים אפשריים לביצוע |
|
|
|
שיעור הסיוע |
|
|
|
שיעור הסיוע - תוספת |
סיוע נוסף של 10,000 ₪ יינתן עם תשלום אבן הדרך האחרונה, עבור מי שהתחייב בהגשת הבקשה לבצע טיפול בחומרי קירור ובידוד מפוקחים כחלק מתהליך הגריטה. | |
|
מספר בקשות |
בכל מקצה, ניתן לבקש סיוע עבור עד שלושה אתרים, בין אם בבקשה אחת או מספר בקשות נפרדות. אין להגיש באותה בקשה פרויקטים השייכים למסלולים שונים. | |
|
מינימום השקעה |
300,000 ₪ (בכל מקצה) | |
|
תקרת הסיוע |
|
|
|
תקצוב מרבי |
התקצוב המרבי לפרויקטים של הסבת צריכת מזוט וגפ"מ לגז טבעי דחוס או גז טבעי יהיה 5,000,000 ₪, בכל מקצה. | |
|
תקופת הביצוע |
36 חודשים שתתחיל ב- 1 לחודש שלאחר ההודעה על הזכייה. | |
הגשת הבקשה תיעשה עד ל-28/05/2026 בשעה 10:00.
למידע נוסף והגשת בקשה בנושא הוראה 4.82 - לחץ/י כאן