אמנה בדבר פרסום אחראי של מוצרי מזון לילדים 17.7.18

 

19.6.18

איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים מפרסם לראשונה:

אמנה בדבר פרסום אחראי של מוצרי מזון לילדים

על פי עקרונות האמנה, יצרני המזון יימנעו מפרסום  מוצרי מזון לילדים מתחת לגיל 12

 

איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים אישר אתמול בערב (ב') לראשונה "אמנה בדבר פרסום אחראי של מוצרי מזון לילדים". האמנה הנה יוזמה של כלל חברות המזון בישראל- גדולות וקטנות כאחד, שביקשו לקחת על עצמן את האחריות בכל הנוגע לחשיפת ילדים לתוכן פרסומי ולוודא כי פרסום מזון לילדים בישראל ייעשה בצורה מאוזנת, נכונה ואחראית, בהתאמה לנהוג במדינות האיחוד האירופי. 

 

בתחילת האמנה יצרני המזון אף מצהירים כי "אנו יצרני המזון בתעשיית המזון הישראלית מתחייבים לפעול בכל הנוגע לפרסום של מוצרי מזון לילדים בהתאם לרוח אמנה זו וכללים אלה. פרסום לילדים ייעשה תוך עידוד לצריכה אחראית ומאוזנת ומתוך הכרה בחשיבות קידום אורח חיים בריא ופעיל בקרב ילדים".

 

על פי עקרונות האמנה, יצרני המזון יימנעו מפרסום  מוצרי מזון לילדים מתחת לגיל 12, אשר אריזתם תסומן, או עתידה להיות מסומנת, ב"סמל מזון אדום" בהתאם לתקנות הגנה על בריאות הציבור. הדבר יבוא לידי ביטוי בהימנעות מפרסום במדיה בה 35% ומעלה מקהל היעד הם ילדים מתחת לגיל 12. בהעדר יכולת מדידה או מידע אמין ביחס לשיעור הילדים מתחת לגיל 12 בקהל היעד, ייעשה מצד חברות המזון כל מאמץ לעשות שימוש בשפה ובטון שאינם מכוונים לילדים ושלא נועדו למשוך את תשומת ליבם. זאת לרבות הימנעות מקריאה לפעולה ברשתות חברתיות המיועדות לילדים.

 

באמנה מוגדרת ה- "מדיה" שעליה יוטלו ההגבלות, ככלל הפלטפורמות התקשורתיות דרכן ניתן להגיע לילדים: טלוויזיה, רדיו, קולנוע, DVD/CD, תקשורת מודפסת, אתרי אינטרנט של החברה ושל צדדים שלישיים בנוגע לפרסום של היצרן בהם, מדיה חברתית ורשתות חברתיות המיועדות לילדים, שיווק ישיר, שילוט חוצות, תוכן שיווקי, משחקים אינטראקטיביים, שיווק בסלולאר ושיווק באמצעות מסרונים.

 

יו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים ומוביל מהלך חתימת האמנה, שלום זידלר: "תעשיית המזון הישראלית היא מהתעשיות המודרניות המתקדמות בעולם, והדבר בא לידי ביטוי גם כעת עם לקיחת האחריות על פרסום בקרב ילדים וחתימת האמנה בנושא זה, שכן דאגתנו הגדולה ביותר היא לצרכן הישראלי, הנאתו ובריאותו. האמנה הנה למעשה המשך ישיר לתהליך אשר תעשיית המזון החלה בעצמה כבר לפני מספר שנים, כמענה למודעות הציבורית ההולכת וגדלה לתזונה בריאה וחשיפת הילדים למוצרי מזון מזינים ובריאים. לצד האמנה, אנו גם ממשיכים לפעול באופן תמידי לשיפור המוצרים, והפיכתם לטעימים ובריאים יותר, תוך הפחתה מבוקרת של כמות השומן, הנתרן והסוכר".

 

 

מיכל תוסייה כהן, דוברת התאחדות התעשיינים בישראל

טל. 054-9491438     |     דוא"ל: michalt@industry.org.il