בומברדייר נערכת להגדיל את השקעותיה בישראל 23.5.18

23/05/2018

הודעה לעיתונות

בומברדייר נערכת להגדיל את השקעותיה בישראל

כחלק מתכניתו למימוש רכש הגומלין, תאגיד הרכבות והמטוסים הקנדי בומברדייר מתכוון להרחיב את השקעותיו בישראל, ולשם כך קיים השבוע כנס ספקי אירוספייס בבית התאחדות התעשיינים בתל-אביב, בשיתוף הרשפ"ת במשרד הכלכלה והתעשייה, התאחדות התעשיינים, מכון הייצוא ומעו"ף. בכנס, שנערך במתכונת דומה לכנס ספקי טרנספורטיישן שהתקיים בפברואר 2016, השתתפו כ-70 חברות ישראליות, שהציגו את חידושיהן הטכנולוגיים.

בומברדייר, ענקית הרכבות והמטוסים מקנדה, קיימה אתמול (שני) כנס לתעשיות האירוספייס המקומיות בבית התאחדות התעשיינים בתל-אביב, במטרה לאתר שיתופי-פעולה חדשים לצורכי מימוש רכש גומלין והגדלת השקעותיה בישראל. הכנס נערך בשיתוף הרשות לשיתוף-פעולה תעשייתי (הרשפ"ת) במשרד הכלכלה והתעשייה, התאחדות התעשיינים, מכון הייצוא ומעו"ף.

כנס ספקי איירוספייס נועד להגדיל את היקף שיתופי-הפעולה של החברה עם התעשיות האוויריות הישראליות, שלפי נתוני החברה מסתכם כיום בכ-8 מיליון יורו בשנה. בבומברדייר סבורים כי היקף שיתוף-הפעולה התעשייתי יכול לצמוח לעשרות מיליוני אירו בשנה. לשם כך, הגיעו לישראל שלושה בכירים מאגף הרכש בחטיבת האירוספייס של החברה.

בכנס השתתפו כשבעים חברות ישראליות אשר חברות בהתאחדות התעשיינים, בהן חברות ותיקות בתעשייה, דוגמת תעשיית אווירית אלביט, עשות אשקלון, בז מכלולים, ת.א.ת. טכנולוגיות וניו רוקט לצד סטרט-אפים המפתחים טכנולוגיות חדשניות שיכולות להשתלב במערכי החברה השונים. הבכירים מקנדה ישהו עוד מספר ימים בישראל ויערכו היום ומחר סיורים במספר מצומצם של חברות, כדי להעמיק את ההיכרות עם הספקיות המתאימות ביותר.

חה"כ אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה: "האירוע הוא דוגמא נוספת לחיבור החשוב שרכש הגומלין מאפשר, בין חברות ישראליות לחברות בין-לאומיות מובילות. זהו כלי משמעותי להגדלת הייצוא ונמשיך לעודד באמצעותו יצירת מקומות תעסוקה ושותפויות עסקיות".

שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים: "התאחדות התעשיינים פועלת יד ביד עם הרשפ"ת כדי לממש את המחויבות של חברות בינלאומיות לרכש גומלין מהתעשייה הישראלית. עלינו לזכור כי רכש גומלין הנו אחד מהכלים החשובים ביותר הקיימים לממשלה בכדי לקדם את התעשייה הישראלית, ליצור מקומות עבודה חדשים, לפתח מחקר ופיתוח ולהזרים מיליארדי שקלים חזרה לכלכלה הישראלית. על כן זוהי אחריות הממשלה לוודא ולפקח כי כלי זה אכן מתקיים, וכי כל עסקה שלנו עם חברה בינלאומית, כוללת גם רכש גומלין מחברות ישראליות".

זיוה איגר, מנהלת הרשפ"ת: "אנו מאוד שמחים על רצונה של בומברדייר להרחיב את רכש הגומלין הישיר והשקעותיה גם לענפים התעופתיים. היכולות הישראליות בתחום ידועות, ואני מקווה שהפלטפורמה תאפשר לכמה שיותר חברות ישראליות, תעשיות וסטארט-אפים, ליצור שיתופי-פעולה תעשייתיים משמעותיים וארוכי-טווח עם בומברדייר".

יוסי דסקל, מנכ"ל בומברדייה ישראל: "בהמשך לשיתוף הפעולה ההדוק ב-15 השנה האחרונות עם תעשיות ישראליות בתחום התחבורה המסילתית, בומברדייר החליטה לנסות להרחיב את שיתוף-הפעולה גם לתחום האווירי ושמחה לארח משלחת מקנדה, שתסייר ותבדוק שיתופי-פעולה עם חברות המייצרות מוצרים בתחום התעופתי".

בומברדייר החלה לפעול בישראל בתחילת המילניום ומאז מכרה לרכבת ישראל כ-50 מערכי קרונועי 3IC, 510 קרונות קומותיים ו-62 קטרים. צי גדול זה עבר הרכבה סופית בישראל (במפעלי רמת"א בבאר שבע ובמפעלי מת"ר בדימונה), בטרם נמסר להפעלת רכבת ישראל. בנוסף, בומברדייר הקימה שותפות שתתמודד בקרוב על פרוייקט הקו הירוק של הרכבת הקלה בירושלים.

תאגיד בומברדייר מורכב משתי תעשיות: בומברדייר איירוספייס (BA): עוסקת בתחום התעופה ופעילותה מניבה כמחצית מסך ההכנסות של התאגיד. BA מייצרת שלוש סדרות של מטוסי מנהלים – לירג'ט, צ'לנג'ר וגלובל (לגלובל טווח טרנס-אטלנטי של כ-14.5 אלף ק"מ); ושלוש סדרות של מטוסי נוסעים – 400Q טורבופרופ, מטוסי ה-CRJ ומטוסי סדרת CS – החדישים ביותר בתעשיה.  בומברדייר טרנספורטיישן (BT): עוסקת בתחום הרכבות. BT מייצרת קטרים, קרונות, קרונועים, רכבות מהירות, רכבות קלות, מטרו ומונורייל לתחבורה ציבורית ברחבי העולם.