טרנד: פריחה בצריכת חולצות טי מעוצבות

יכולת קריאטיבית, טכנית ולוגיסטית יצרה תחום חדש לאופנת חולצות קונספט

 

מהו התחום הבוער ביותר בתחום הדפסות טקסטיל? ובכן, התשובה היא חולצות טי הן הטקסטיל הבוער ביותר שאת הנסיקה התלולה שלהן ניתן להמחיש בכך שהן מהוות כ 20% מכלל הטקסטיל הגלובאלי. כך לדוגמא, כאשר קבוצת פוטבול מסוימת מנצחת בדרבי, מיד, והדגש הוא על מיד, יופצו ברשת עיצובים המייצגים את הניצחון, ותוך מספר שעות יודפסו אלפי ולעתים גם מאות אלפי חולצות טי שיישלחו למען של כל אחד מהמזמינים שיוכלו כבר ביום שלמחרת האירוע להציג את החולצה שבחרו.  אכן, זהו שוק מתוזז המבוסס על מהירות, דייקנות ואיכות וכמובן קליעה לטעמם של ההמונים במבחר עיצובים. אחד השחקנים הבולטים בתחום זה, היא חברת קורנית הישראלית שפיתחה ומייצרת מדפסות מהירות אותן היא משווקת לעסקים קטנים וגדולים ברחבי ארה"ב ובכך מתאפשרת הפצה של חולצות טי. מחוף אל חוף. כך לדוגמא חולצות של קבוצת הכדורסל שניצחה בתחרות יישאו מגוון הדפסים מהלוגו של הקבוצה, צילום או איור של השחקן הפופולארי ביותר שלה או תוצאת המשחק, וכל מסר אחר הקשור לעניין. אוהדי הקבוצה יוכל למחרת יום הניצחון להציג את תמיכתם בקבוצה באמצעות החולצות שבחרו. בשוק החדש של חולצות טי. מודפסות נכנסה גם חברת Redbubble המאגדת אמנים עצמאיים בתחומי צילום, איור וציור שהגדילה ב 2015 את מכירות חולצות הטי של האמנים ב  61% ובכך היא מעודדת כניסתם של אמנים חדשים לתחום הלוהט. אכן, משהו קרה לחולצות הטי בשנים האחרונות. לא רק שהן נוחות וזולות יחסית אלא שהן נכנסו למיינסטרים של ההופעה האישית, ברחוב, במשרד (הייטק בעיקר) ואף לאירועים חגיגיים כמו חתונה מסיבה ועוד. כבר בשנת 2013 דיווח הניו יורק טיימס על טרנד חולצות הטי, והציג נתונים לפיהם 95% מהאמריקנים לובשים חולצת טי. לפחות פעם בשבוע, וכי 90% מהאמריקנים מחזיקים במשך שנים לפחות חולצת טי שכבר איבדה את צורתה אך אינם מוכנים להשליך אותה.