שינויים בחקיקה המסדירה נושא האחריות למחממי מים סולאריים וחשמליים

6/04/2011

 

משרד התמ"ת החליט לבצע שינויים בחקיקה הקשורה לסוגיית האחריות והשרות של מחממי מים.

הסדרת הנושא מצויה כיום בצו פיקוח על מצרכים ושירותים (מחממי מים סולאריים וחשמליים חד דירתיים), התשמ"ד – 1983. עקב ההחלטה הגורפת לבטל את צווי הפיקוח, מתעתד המשרד להוסיף את מחממי המים הסולאריים והחשמליים למסגרת תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה).

 

מהלך זה  יביא לשינויים במדיניות הקיימת וכך בין השאר:

1. קיומה של  תעודת אחריות אחת של היצרן/יבואן שתינתן לצרכן על ידי העוסק. במקום המצב היום בו ניתנות 3 תעודות: יצרן, מתקין ו קבלן!! המשמעות היא שהיצרן לוקח על עצמו את מלוא האחריות על מחמם המים, לרבות מתן שירות לאחר מכירה כקבוע בתקנות.

2. קיצור תקופת האחריות לשנה אחת, אולם חובת אספקת חלקי חילוף לצרכן תהיה למשך 7 שנים (כולל שנת האחריות).

3. קיצור דרמטי במועד תיקון המוצר. התיקון יתבצע במענו של הצרכן וייעשה תוך 3 ימים מרגע הקריאה במקום 14 יום כפי שקיים היום. זמן ההמתנה לטכנאי לא יעלה על שעתיים.

 

איסו"ל התכנס בדחיפות לדון בהצעת התמ"ת ויגיש את עמדתו.

 

חבר המעוניין לקבל מידע נוסף בנושא מוזמן לפנות ל-

 

עו"ד אייל פרובלר

מנהל תחום התקינה

התאחדות התעשיינים

03-5198835

eyalp@industry.org.il

 

 

הדפסשלח לחבר
עזרה וכלים

התאחדות לשירות העסק שלך

מייעצים לך בענייניי עבודה ויחסי עבודה

·  ייעוץ שוטף למפעלים בכל הנוגע
   לחוקי העבודה וליחסי עבודה 
   הן במישור הקיבוצי והן
   במישור הפרטני

·  מעורבות בהליכי חקיקה בכנסת
   ובוועדותיה.

·  טיפול במימוש חוקים,
   תקנות וצווים,
   מול גורמים ממשלתיים.ועוד...

לפרטים נוספים

 

דרונט בניית אתרים
תוכן ושיווק אינטרנטי 
Bookmark and Share