הצעת חוק הגנת הצרכן (שעות ביקור במענו של צרכן), התשע"ד – 2014

12/06/2014

בימים אלה הוגשה הצעת חוק מתוקנת לוועדת הכלכלה בנושא שעות ביקור טכנאי במעונו של צרכן. התאחדות התעשיינים התנגדה להצעה הקיימת במתכונתה הראשונה מטעמי בטיחות בעבודה.

הצעתו של ח"כ כץ באה להרחיב את שעות ביקור טכנאי בימי חול משעה 8:00-22:00 ובימי שישי וערבי חג 8:00-13:00.

לפי המצב הקיים תיאום ביקור טכנאי במענו של צרכן, אפשרי משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעות אחר הצהריים, אך לא בשעות הערב.

משכך, נטען כי פעמים רבות צרכן הזקוק לשירותי טכנאי, נדרש להפסיד שעות ואף ימי עבודה בהמתנה לטכנאי שיגיע לביתו, דבר הגורם, בין היתר, לעוגמת נפש וכן לנזק כלכלי לצרכן. ההצעה נועדה להרחיב את שעות פעילותם של טכנאים גם לשעות הערב, באופן שיאפשר לצרכנים, שאין ביכולתם או ברצונם להפסיד שעות וימי עבודה, לקבל שירות טכנאי לאחר סיום יום עבודתם, זאת תוך תיאום מראש.

בדיון בוועדת הכלכלה נשמעו מספר טענות:

1.      התאחדות התעשיינים העלתה את סוגיית בטיחות בעבודה- עבודה בשעות הלילה יכולה להביא לסיכונים בטיחותיים, בתחומים של עבודה על גגות, עבודה מחוץ לבניין, הרמת מסעות כבדים והסתייעות בסולמות. התחומים הרלוונטיים שהוזכרו: מזגנים, גז ואיסו"ל. ביקשנו להחריג תחומים אלה מהצעת החוק.

2.      עוד נטען כי אין מקום לחקיקה מאחר שאין תלונות של לקוחות בעניין הזה. ההצעה תיצור עלויות להקים מערך שירות גם בשעות הערב, שיוטלו בסופו של דבר על הצרכן.

3.      מנהל השירות באלקטרה מוצרי צריכה, תמך בדברים אלה, סיפר כי בחברתם עשו פיילוט לתיאום טכנאיים בשעות הערב וכי הביקוש לטכנאים היה נמוך מאוד.

4.      נציגת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, נעמי היימן רייש, אמרה כי עמדת המשרד היא להחיל את ההצעה רק על עסקים גדולים, וכן להרחיב את שעות הביקור רק עד השעה 18:00 ולא עד 22:00.

ח"כ ברוורמן, יו"ר וועדת הכלכלה ביקש כי עד ההצבעה הבאה יש  לחדד את הנושאים הקשורים בסוג העסקים עליהם יחול החוק וההחרגות בו.

לאחר דו שיח בין התאחדות התעשיינים למשרד הכלכלה, עמדתנו התקבלה והוגשה בימים אלה הצעה מתוקנת המצמצמת את שעות ביקור הטכנאי כפי שהיו בהצעה הראשונה, הוצע כי ביקור טכנאי במענו של צרכן יהיה בין השעות 8:00 ל-18:00 בימי חול, ובין השעות 8:00 ל-13:00 בימי שישי וערבי חג. כמו כן, השר יקבע כי בתחומים בהם עבודת הטכנאי מהווה סכנה לבטיחותו בשעות החשכה תוחרג מההצעה.

 

הדפסשלח לחבר
עזרה וכלים

התאחדות לשירות העסק שלך

מקדמים כחול לבן "מטה מיוצר בישראל"
ריכוז תלונות של יצרנים לגבי אפלייתם
לרעה,מול מוצרי ייבוא.טיפול בתלונות
מפעל הנתקל בהעדפת רכש מתוצרת חוץ
שלא על בסיס מחיר ואיכות.
ניהול פעולות הסברה לטובת
המפעל או המוצר.ועוד...
לפרטים נוספים

 

דרונט בניית אתרים
תוכן ושיווק אינטרנטי 
Bookmark and Share