תהליך ערעור על דרישות רשות הכבאות וההצלה

9/03/2016

ע"פ החוק, רשאית רשות הכבאות וההצלה לדרוש אמצעי כיבוי אש נוספים בכל שנה, במסגרת הביקורת השנתית לרישיון עסק ובמידה ומצאה כי נעשו בעסק שינויים המחייבים דרישות נוספות או שנעשו שינויים בחקיקה. כל שינוי שנעשה במפעל/בעסק במהלך השנה, חייב לקבל את אישור רשות הכבאות וההצלה.

 

במידה ומצאתם לנכון כי דרישה של נציגי רשות הכבאות וההצלה אינה סבירה,

ניתן לערער על הדרישות באופן הבא:

 

1.       השגה ראשונה תופנה לראש מדור בטיחות אש בתחנה האזורית או מפקד התחנה שהוציאה את

          הדרישה.

2.       השגה שניה תופנה ראש מדור בטיחות אש מחוזי או מפקד מחוז הכבאות.

3.       השגה שלישית תופנה לנציבות כבאות והצלה.

4.       ניתן לפעול במסגרת הליכים משפטיים, הגשת ערעור לבית המשפט לעניינים מנהליים.

 

הערה חשובה: הליך הערעור בכל הרמות (פרט להליך המשפט המנהלי) מחויב כי יסתיים תוך 90 יום. המשמעות היא כי לכל צד בכל רמת ערעור יש זמן של 15 יום לערער ו15 יום להגיב.

 

      כחלק מפעילות התאחדות התעשיינים להקלה ברגולציה ובבירוקרטיה, התאחדות התעשיינים ורשות הכבאות וההצלה נמצאים בהליך שמטרתו הסדרת והתאמת דרישות כבאות אש לענפי התעשייה. במסגרת המהלך יבחנו דרישות שרותי הכבאות והתאמתן לחוקים, התקנות והתקנים, דיני הכבאות, חוקי תכנון ובניה רלוונטיים, הסדרי הבטיחות לשעת דלקה, התקנים הישראלים ותיקני NFPA. המטרה היא לסכם מפרטים אחידים לענפי התעשייה אשר יכללו את הדרישות לעסקים באתם לגודלם ורמת הסיכון.

 

 

לשאלות ופרטים נוספים, ניתן לפנות אל אגף כלכלה ורגולציה:

 

נתנאל היימן, מנהל תחום אנרגיה ותשתיות, בטלפון: 03-5198807, דוא"ל: natanel@industry.org.il

 

אלעד נצר, כלכלן תחום אנרגיה ותשתיות, בטלפון: 03-5198739 דוא"ל: elad@industry.org.il

 

 

הדפסשלח לחבר
עזרה וכלים
דרונט בניית אתרים
תוכן ושיווק אינטרנטי 
Bookmark and Share