מטה "מיוצר בישראל" (כחול-לבן)

החל את פעילותו בשנת 94', במטרה להשפיע על תודעת הציבור, כי מוצרים המיוצרים בארץ לא נופלים באיכותם ואף עולים מהמוצרים המיובאים, מותאמים יותר לדרישות, לאופי ולסביבה הישראלית ומלווים בשירות נגיש וקרוב.
 במסגרת האסטרטגיה בה נוקט המטה, הוחלט להעמיד את התוצרת המקומית בראש סדר העדיפויות ופועל:
1. להעמיד את  התעשייה המקומית  והרכישות  מתוצרתה  כאחד מהערכים החשובים
     לקיום  הכלכלה והחברה בישראל.
2. לדאוג  שיירכש בישראל כל מה שאפשר לייצר בישראל,תוך שימוש בהעדפת תוצרת הארץ 
     ותוך מתן הגנה לתוצרת הארץ.
3. לעורר את דעת הקהל ומקבלי ההחלטות במדינה לצורך החיוני שבתמיכה ובעידוד 
    התעשייה המקומית לטובת היחיד, החברה והמדינה.
4. להחדיר את ה"חינוך" לתוצרת הארץ כחלק מתכניות הלימודים של בתי הספר,
    דרך משרד החינוך.
5. לטפל בחקיקה לטובת תוצרת הארץ.
 
דווקא בימים אלה, אנו סבורים כי פעילות המטה מקבלת חשיבות משנה, שכן התעשייה היתה והינה הקטר המוביל את המשק לצמיחה ושגשוג כלכלי. זה הזמן להזכיר לאזרחי המדינה את איכותה ואת חשיבות קיומה של התעשייה כחלק בלתי נפרד מכוחה של המדינה ומהישגיה, עם ולמרות כל המהמורות שידעה בשנות חייה.
 טיפוח התעשייה המקומית והכרה בחשיבותה הוא צו השעה. רכישת תוצרת ישראלית מבטיחה כי היא תמשיך להתקיים כתעשייה חזקה ומשגשגת ולא תיקלע למצב בו יידרשו פיטורי עובדים, אשר ייצרו בעיה חברתית הנוגעת לכולנו.
 
לכן העדפת תוצרת הארץ – זה נכון וזה גם צו השעה!

 

מישורי הפעילות של המטה:
 
שיפור תדמיתה תעשייה הישראלית.


תו "מיוצר בישראל"– המטה הפיק תו "מיוצר בישראל" אשר משמש לזיהוי מוצרים המיוצרים בארץ. התו מיועד לתעשיינים לשימוש ע"ג מוצרים, אריזות, ניירות מכתבים וכדומה...
המעוניינים לעשות שימוש בתו,יצטרכו לחתוםעל תקנוןלשימושבתו.השימוש בתו אינו כרוך בעלות, 
ומיועד רק לחברי התאחדות התעשיינים.

                                             


הקמת פורום "נאמני כחול לבן" – המטה הקים פורום של נציגי המפעלים, במטרה להקפיד על רכש כחול לבן בקרבנו, לפני שפונים לגורמים חיצוניים.


תמיכה בחקיקה להעדפת תוצרת הארץ -חוק חובת המכרזים, חוק היטלי סחר והרשפ"ת.


טיפול בתלונות יצרנים כנגד אפליה לרעה ברכש ובמכרזים.


חינוך- שת”פ עם תעשיידע במטרה להחדיר את החינוך להעדפת תוצרת הארץ בבתי הספר.


עבודה עם גופי ממשלה ותאגידים רוכשים:
א)    לפעול בעזרת שרים וח"כים, בין ראשי התאגידים השונים.
ב)    קביעת נוהל לרכישות מתוצרת הארץ, במסגרת המכרזים של הגופים הנ"ל.

דעת הקהל
א) הסברה אגרסיבית  באמצעי התקשורת  הכתובה  והאלקטרונית על-מנת להטמיע בדעת הקהל את חשיבות הנושא.
ב) פעילות לובי כנסת.

קמפיין תקשורתי לקידום השימוש בתוצרת הארץ, במטרה לעודד רכישות בתעשייה המקומית. הקמפיין פועל בכל מסגרות התקשורת - רדיו, טלוויזיה, פרסום חוצות ועוד.

רשפ"ת- שיתוף  פעולה הדוק עם  רשפ"ת לקיים תקנות העדפה לתוצרת הארץ, וכן חיזוק סמכויות הרשפ"ת ויכולת האכיפה שלו. 

מועצת ארגוני הנשים – שת"פ בין המטה למועצת ארגוני הנשים בישראל, למען קידום התוצרת המקומית והעדפת תוצרת הארץ.


 

מנהל המטה: מר מאיר בר-אל, סמנכ"ל התאחדות התעשיינים.

מרכזת המטה: גב' אתי מרקוביץ-עשני, כלכלנית המטה.

 

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים
תוכן ושיווק אינטרנטי 
Bookmark and Share