קידום מוצרים של יצרנים קטנים ובינוניים ברשתות השיווק - החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים

9/02/2015

לכבוד

בעלים ומנהלי מפעלים קטנים ובינוניים

שלום רב,

הנדון: קידום מוצרים של יצרנים קטנים ובינוניים ברשתות השיווק

כידוע, הנושא העיקרי, אותו אנו מקדמים במסגרת פעילות האגף למפעלים קטנים ובינוניים בהתאחדות התעשיינים, הוא תחרות מבית – הגדלת התחרות בשווקים באמצעות חיזוק מפעלים קטנים ובינוניים.

לשם כך, יזמנו שיתוף פעולה עם רשתות השיווק הגדולות, שמהותו הגדלת המודעות של קהל הצרכנים למוצרי מזון וצריכה (FMCG) של יצרנים קטנים ובינוניים. זאת, באמצעות מהלך פורץ דרך, דוגמת קמפיין "חודש יצרנים קטנים ובינוניים" ברשתות השיווק, במהלכו יוקצו שטחי מדף ייעודיים וממותגים עבור ספקים קטנים ובינוניים.

בהתאם לחוק, פנינו לפני כחודשיים וחצי אל הממונה על ההגבלים העסקיים, על מנת לקבל אישור למימוש היוזמה מול הרשתות.

לשמחתי, בשבוע שעבר נתן לנו הממונה את האישור המבוקש לנהל מו"מ עם הרשתות על קיום מבצע זה ברשתות השיווק באמצעות מתן פטור מאישור הסדר כובל. אישור הממונה מגדיר בפירוט את תנאי ההסדר לפיהם עלינו לפעול.

לנוסח המלא של החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים לחצו כאן

אבקש לציין כי למיטב ידיעתנו, פטור זה הינו הראשון מסוגו המגדיר את קהילת המפעלים הקטנים והבינוניים קבלתו בפרק זמן כה קצר מלמדת על חשיבותו בעיני הממונה על ההגבלים ועל כך שהוא רואה עין בעין כמונו את חשיבות חיזוק המפעלים הקטנים והבינוניים בישראל, ופוטנציאל תרומתם להורדת יוקר המחיה.

אנו רואים בהחלטה צעד ממשלתי משמעותי, שמכיר בחשיבות היצרנים הישראלים קטנים והבינוניים, צעד שאף ינפק תוצאות של ממש. אנו נפעל שבהמשך להחלטה זו, תקבל הממשלה הנבחרת החלטות דומות שיתמכו בתוכנית ההתאחדות לתחרות מבית ויקדמו תעשייה קטנה ובינונית כחול לבן.

בימים אלו, אנו מתכוונים לפנות אל רשתות השיווק (בשלב זה ובהתאם לאישור שניתן לנו, נפנה אל שופרסל, מגה ורמי לוי) על מנת לקבוע את מתווה ומועד שיתוף הפעולה, בכפוף לתנאי האישור שנתן הממונה.

אני משוכנע כי רשתות השיווק ישתפו פעולה ואין לי ספק כי מדובר בקו פרשת מים בשוק הקמעונאי, שכן עד כה, למיטב ידיעתי, לא התנהל בישראל מהלך דומה.

משנגבש את שיתופי הפעולה עם רשתות השיווק, ניידע את כל המפעלים הקטנים והבינוניים החברים בהתאחדות במועד הפעילות,על מנת שיוכלו לבחון הצטרפות לקמפיין ולשקול להציג את מוצריהם בעמדות הייעודיות שיוקמו.

הישג חשוב זה מהווה מימוש של אחד מארבעת חיצי הפעולה העיקריים של האגף לחיזוק ושיפור כושר התחרות של מגזר היצרנים הקטנים והבינוניים – יצירת תנאים סביבתיים שיאפשרו את הגדלת הכנסותיהם.

לפרטים נוספים בנושא, ניתן לפנות לאורן הרמבם, מנהל אגף למפעלים קטנים ובינוניים, בדוא"ל: oren@industry.org.il או בטלפון: 03-5198807.

בברכה,

 ליאור לוי

יו"ר אגף למפעלים קטנים ובינוניים

 

העתקים:

מר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים

מר אמיר חייק, מנכ"ל התאחדות התעשיינים

עדכון מפעלים קטנים ובינוניים - קידום מוצרים של יצרנים קטנים ובינוניים ברשתות השיווק  - 9.2.15  עדכון מפעלים קטנים ובינוניים - קידום מוצרים של יצרנים קטנים ובינוניים ברשתות השיווק - 9.2.15
הדפסשלח לחבר
על מפעלים קטנים ובינוניים

המפעלים הקטנים והבינוניים (מפעלים המעסיקים 20-99 עובדים או בעלי מחזור מכירות עד 100 מליון ₪) מהווים כ-74% מכלל מפעלי התעשייה בישראל, מועסקים בהם כ-89,000 עובדים, וסך מכירותיהם בשנת 2011 נאמד בכ-68 מיליארד ₪, המהווים כ-20% ממכירות התעשייה. התעשייה הקטנה והבינונית מייצאת בהיקף של כ-14 מיליארד ₪ המהווים כ-9% מסך הייצוא התעשייתי.

כ-74% מחברי התאחדות התעשיינים הם מפעלים קטנים ובינוניים מכל ענפי התעשייה (כ- 900 מפעלים).

לקבלת תמונת מצב על התעשייה הקטנה והבינונית לחץ כאן

דרונט בניית אתרים
תוכן ושיווק אינטרנטי 
Bookmark and Share