האם אימוץ אסטרטגיה שיווקית ירוקה תיצור ערך למותג וכסף בשורה התחתונה ?

צרכנים בעולם נעשים יותר ויותר מודעים ומודאגים ממצב כדור הארץ וסביבה. אם עד לפני 5 שנים, נושא איכות הסביבה היה נחלתם של משוגעים לדבר בלבד, הרי שכיום הדאגה לכדור הארץ הפכה לנחלת הכלל. השאלה היא האם כבר הגיע זמנן של חברות לתרגם את המודעות הצרכנית לכסף גדול?
18/01/2010

האם אימוץ אסטרטגיה שיווקית ירוקה תיצור ערך למותג וכסף בשורה התחתונה ?

 

צרכנים בעולם נעשים יותר ויותר מודעים ומודאגים ממצב כדור הארץ וסביבה.

אם עד לפני 5 שנים, נושא איכות הסביבה היה נחלתם של משוגעים לדבר בלבד, הרי שכיום הדאגה לכדור הארץ הפכה לנחלת הכלל.

השאלה היא האם כבר הגיע זמנן של חברות לתרגם את המודעות הצרכנית לכסף גדול?

73% מהצרכנים סבורים שזה חשוב מאוד שחברות יהיו בעלות אג'נדה ירוקה ויציעו מוצרים ירוקים.

זהו אחוז גדול אך הוא בודק דעות ולא פעולות. השאלה  שצריכה להישאל היא: "האם אנשים קונים יותר מוצרים ירוקים?" ולאור העובדה שפיתוח מוצרים ירוקים דורש לרוב השקעה מצד החברות: האם צרכנים מוכנים לשלם פרמיה על מוצרים ירוקים?

באופן מפתיע,קטגוריות בהן צרכנים הכי פחות מוכנים לשלם פרמיה עבור מוצרים ירוקים הן קטגוריות שברור שהן מזיקת לסביבה, כמו שקיות אשפה ונייר, למרות שאלה קטגוריות שישנה מודעות גדולה לגבי השפעתם המזיקה על הסביבה.

לעומת זאת – צרכנים מוכנים לשלם יותר עבור בשרים אורגניים או מכשירי חשמל גדולים (מכונות כביסה, מדיחי כלים ומקררים) למה?

התשובה פשוטה: קטגוריות כמו שקיות ידידותיות לסביבה ונייר הן קטגוריות בהן כבר התרגלנו לקבל מוצרים ירוקים ולכן צרכנים כבר לא מוכנים לשלם מחיר פרמיה.

על מכשירי חשמל גדולים מוכנים צרכנים לשלם יותר כי הם מאמינים שהדבר יחסוך להם כסף.

זאת גם הסיבה שאנשים קונים מכוניות היברידיות.

 

מחקרים מראים כי בעולם המערבי 46% אחוז מהאנשים סבורים כי מעשים שאנו עושים כיחידים יכולים לעזור לסביבה.

במחקר גדול שערך ה – BCG (Boston Consulting Group) שאלו אנשים אילו פעולות ירוקות הם נוקטים ביום יום. התשובות הנפוצות ביותר היו: כיבוי מכשירי חשמל שאינם בשימוש, מיחזור או שימוש חוזר במוצרים, שימוש בנורות חסכוניות ושימוש במכשירי חשמל חוסכי אנרגיה. 

כפי שניתן לראות מהתשובות , אנשים נוטים לעשות פעולות ירוקות כשאלה חוסכות להם כסף.

 

אז נכון שנחמד (וגם חשוב) לרכוש מוצרים בעלי מדרך פחמן נמוך יותר, ונכון שכיף לנו לרכוש מוצר ששומר גם על כדור הארץ, אבל הרוב המכריע של האנשים עדיין יעדיפו מוצר ירוק שגם חסוך להם כסף.

בגלל כל זאת לחברות כדאי להשקיע באסטרטגיה ירוקה, לספק מוצרים בעלי רגישות סביבתית גדולה יותר, אך חשוב לזכור: הצרכן כנראה יקנה אותם בעיקר בגלל שהם יחסכו לו כסף.

 

 

 

אסנת פיינגולד היא מנהלת התקשורת השיווקית של בגיר גרופ

הדפסשלח לחבר
עזרה וכלים
התאחדות לשירות העסק שלך

מקדמים כחול לבן "מטה מיוצר בישראל"
ריכוז תלונות של יצרנים לגבי אפלייתם
לרעה,מול מוצרי ייבוא.טיפול בתלונות
מפעל הנתקל בהעדפת רכש מתוצרת חוץ
שלא על בסיס מחיר ואיכות.
ניהול פעולות הסברה לטובת
המפעל או המוצר.ועוד...
לפרטים נוספים

דרונט בניית אתרים
תוכן ושיווק אינטרנטי 
Bookmark and Share