ביקור פורום דור ההמשך במפעל טבע בירושלים

23/08/2010

חברי "פורום דור ההמשך" בהתאחדות התעשיינים (הכולל מאות מנכ"לים ומנהלי חברות צעירים, מתחת לגיל 45) ביקרו במפעל "טבע" וקיבלו טיפים להצלחה מחיים הורביץ, סמנכ"ל בכיר בטבע ויו"ר ענף הפרמצבטיקה בהתאחדות התעשיינים: "הסוד טמון במדינות עם תל"ג גבוה והוצאות גדלות על בריאות".

 

חברי פורום דור ההמשך בהתאחדות התעשיינים, בהובלת אריק גרבלסקי, יו"ר דור ההמשך ומבעלי מפעל שיש ירושלים, ביקרו במפעל "טבע" בירושלים וקיבלו טיפים על הצלחה מחיים הורביץ סמנכ"ל בכיר בטבע ויו"ר ענף הפרמצבטיקה בהתאחדות התעשיינים: "FOLLOW THE MONEY".

חיים הורביץ: "בחברת טבע הליבה העסקית היא תחום הגנריקה, שתחילתו בזיהוי ופענוח של מרכיבי תרופות  המקור וסופו במסחור התרופות הגנריות".

עוד סיפר הורביץ כי לטבע יש  61 מפעלים ברחבי העולם כשההנהלה ומטה החברה ממוקמים בישראל ושבעה מפעלים פרושים ברחבי הארץ מקרית שמונה בצפון ועד רמת חובב בדרום.

הורביץ: "המחקר ופיתוח של כל חברת טבע נמצא בחלקו הגדול בישראל. עם זאת, מבחינת מספר מועסקים, רק 20% מהעובדים של טבע נמצאים בישראל, משום שעם פריסה כה רחבה של מפעלים בעולם, יש הרבה מאוד עובדים גם סביב נושאי המסחר: הפצה, שיווק, מכירות, שינוע ועוד".

יצוין כי בטבע מועסקים כ- 35,000 עובדים ולאחר שתושלם  רכישת "רציופארם" יועסקו בטבע למעלה מ- 40 אלף עובדים.

הורביץ ציין כי עיקר הייצור של החברה נמצא בארה"ב עם 6,550 מועסקים. "בנוסף, יש לנו מפעלים גם באמריקה הלטינית ופריסה רחבה מאוד באירופה, כשמרכזי הייצור הגדולים שלנו נמצאים בצ'כיה, הונגריה, פולין, הולנד, קרואטיה ופריסה התחלתית באסיה – יפן, סין (3 מפעלים) ולשם אנו מכוונים כדי לצמוח."

"הסוד", אומר הורביץ,  "הוא להשקיע במדינות עם תל"ג גבוה והוצאות בריאות שהולכות וגדלות. לכו לאן שהכסף שוכב ומחכה רק שיאספו אותו".

יצוין כי, בשנת 2009 היקף המכירות של חברת טבע הסתכם ב- 14 מיליארד דולר, כשהיעד הינו מכירות בהיקף של 31 מיליארד דולר ב- 2015. בכוונת החברה להכפיל את המכירות בתוך חמש שנים, וזאת בעזרת התייעלות נוספת והמשך מדיניות הרכישות והמיזוגים.

 

לדברי  הורביץ "ניתן להתמחות במיזוגים ורכישות למרות שכל רכישה זה "ילד אחר". ילד אחד מוצלח, אחד פחות, אחד מחונן ולפעמים תאומים. אין דין אחד דומה למשנהו, אבל יש בסיס לכל הרכישות ואנו מנסים ללמוד מהרכישות הקודמות ולשפר. בהחלט אנו מנסים לפצח את הקוד של איך רוכשים חברה באופן נכון."

 

עוד אמר הורביץ כי "ההצלחה של טבע היא היכולת ללמוד סיטואציות ושיטות חדשות. כשהגענו בשנות ה-80 לארצות הברית, התרבות העסקית הייתה שונה. בישראל עובדים בשיטת "הסמוך", נותנים צ'פחה על הכתף ולא עומדים בזמנים – לעומת זאת בחברות האמריקאיות שהגענו אליהן- אם היינו פועלים עפ"י הנהוג בישראל, העסקה הייתה מתבטלת. חוקי משחק מאוד ברורים, מה מותר ומה מקובל בכל מדינה וכך למדנו לעבוד עם האמריקאים. ככל שרכשנו ניסיון רב יותר, בשנות ה-90, נכנסנו לשוק האירופי וביצענו מיזוגים ורכישות, ולפני כשנתיים שלוש התחילו להיכנס לשווקים המתעוררים".

"חשוב לזכור, השוק הישראלי מאוד מתוחכם ומשוכלל – בארה"ב ובאירופה לא מגיעים עדיין לתחכום המסחרי שלפני 20 שנה כבר היה נהוג בקופ"ח כללית, אשר השכילה לנצל את העוצמה שלה לטובת מחירים טובים. ולמעשה, זה מה שכל אחד מאיתנו מנסה לעשות, למנף את עצמו – לרכוש יותר ובזול".

הורביץ הוסיף כי "התנאים בישראל מיוחדים מאוד ומי שהצליח לפצח את הקוד הזה הוא מחוסן ומחושל. תרבות הניהול של טבע, לאחר הרכישות, נשארה כשהייתה ומתקיימת בשיטת הביזור. מאמינה באנשים המקומיים בכל מדינה. רק אותם אלמנטים שהם באמת גלובליים והם מרכזיים לחברה – רק הם ירוכזו".

לשאלה האם המשבר העולמי אינו מאיים על טבע, ענה הורביץ: "גירעונות הממשלות בעולם אינם מאיימים על החברה. אם כבר, זו יכולה להיות דווקא הזדמנות. רוב הממשלות לא נמצאות בשלב של פשיטת רגל. בסין, לדוגמא, משקיעים הרבה מאוד כסף בבניית תשתיות בריאות ובונים כעת כ-2000 בתי חולים, כל אחד בגודל של תל-השומר או למעלה מזה!".

 

הורביץ ציין כי "התכנון הינו הדבר החשוב ביותר, גם לטווח הקרוב וגם לטווח הרחוק. אנו בטבע מתכננים תכנון תלת-שנתי, יש לקחת  את נושא התכנון ברצינות. זוהי אבן היסוד בכל תחום, לכך יש להוסיף את הטקטיקה, החזון והאסטרטגיה. בטבע, התכנון מתחיל  "מלמטה". כל היחידות שותפות לתכנון – הייצור, השיווק המו"פ, כולם".

כמו כן, הדגיש הורביץ, "בטבע עובדים בשקיפות מלאה - כל דרג ניהול יכול לשלוף  דו"ח מהמחשב על כל אחת מ-המדינות שתחת אחריותו, על רמת המכירות היומית, על מוצר ספציפי, עד לרמת מק"ט ואף אחד לא יתהה על כך. במידה ומתעוררת בעיה – ניתן לאתרה באופן המיידי ולטפל בה".

"חלק גדול מהוצאות של טבע מופנה למו"פ –  בין 6%-8% מסך המכירות שלנו. השנה יושקעו כ- 1 מיליארד דולר במו"פ, מתוכם שליש על תרופות מקור והשאר על גנריקה ופיתוחים של מוצרים קיימים".

 

"בשוק של היום, כדי לשמור על גנריקה רווחית יש לשמור על התייעלות מתמדת וכמובן שיש יתרון לגודל. המו"פ אגב, עוסק גם בתהליכי ייצור יותר יעילים. במידה והתהליך יותר יעיל, ניתן לחסוך עשרות אחוזים במהירות".

 

בסיום דבריו הדגיש הורביץ כי "המו"פ זה העתיד – אם לא נשקיע היום לא נצמח בעוד 3 שנים. אמנם, תמיד בהתחלה ישנה הוצאה ועד סיום המחקר הקליני על בני אדם, בחיפוש אחר תרופה חדשה, לאורך כל התהליך קיימת  אי וודאות לגבי הצלחת התהליך ורק בסוף התהליך יודעים בוודאות  התוצאה והאם יש לנו תרופה חדשה או לא".

 

 

 

 

 

 

 

הדפסשלח לחבר
עזרה וכלים

התאחדות לשירות העסק שלך

עושים עסקים באינטרנט
הפניות והזדמנויות עסקיות באינטרנט
הסכם עם מאגר העסקים הארצי
IB2B   
מאגר העסקים הארצי המציע
הזדמנויות עסקיות בארץ ובחו"ל.

במאגר יותר מ- 32,000 חברות
ועסקים המקיימים בו פעילות ערה.ועוד..

לפרטים נוספים

 

דרונט בניית אתרים
תוכן ושיווק אינטרנטי 
Bookmark and Share