סקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים - בשנה האחרונה חלה עלייה בכח קניית המזון שמופנה לסופרים הענקיים, מ-28.3%, ל-29.5% כיום

4/01/2009

סקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים
בשנה האחרונה חלה עלייה בכח קניית המזון שמופנה לסופרים הענקיים, מ-28.3%, ל-29.5% כיום; ממשיכה העלייה בכוח קניית מזון המופנה לסופרים מקומיים זולים – 16% כיום, לעומת 14.2% לפני שנה.

בשנה האחרונה חלה עלייה בכח קניית המזון שמופנה לסופרים הענקיים, מ-28.3%  אשתקד, ל-29.5% כיום. כך מתברר מסקר שערך לאחרונה איגוד המזון  בהתאחדות התעשיינים בנושא ההוצאה על מזון, לפי  סוגי נקודות מכירה.

הסקר הקיף כ-600 איש המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסיה הבוגרת בישראל הנוהגת לערוך קניות עבור משק הבית.

כן מתברר מהסקר, כי ממשיכה העליה בכוח קנית מזון המופנה לסופרים מקומיים זולים – 16% כיום, זאת בהשוואה ל-14.2% לפני כשנה.  

במקום השלישי נמצאים המכולות והמינימרקטים – 14% מכח קניית המזון מופנה לשם, זאת בהשוואה ל-17.4% לפני שנה.

מהסקר מתברר כי 13.4% מכח קניית המזון מופנה לסופרים השכונתיים של הרשתות, זאת בהשוואה ל-12.1% לפני שנה.

השווקים הפתוחים מושכים 8.5% מכח קניית המזון, זאת בהשוואה ל-10.2% לפני שנה.

מהבדיקה מתברר כי ירד כוחם של הסופרים החרדיים של הרשתות מושכים 8.3% מכח קניית המזון, זאת בהשוואה ל-11.1% אשתקד. הצרכניות החרדיות מושכות 2.4% מכח קניית המזון, בדומה לכוחן לפני שנה.

כן מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים כי הצרכניות הרוסיות הגדילו את כח הקנייה המופנה אליהם, מ-2.9% לפני  שנה, ל-3.1% כיום.

הקיוסקים והפיצוציות מושכים 1.9% מכח קניית המזון והחנויות בתחנות הדלק מושכות 1.3%.

מקומות קניה אחרים- כולל חנויות מפעל, מושכות 1.5% מכח קניית המזון, זאת בדומה לאשתקד.

עוד מתברר מהסקר שנערך ע"י מכון גאוקרטוגרפיה, עבור איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי נמשכת מגמת העלייה במספר סוגי נקודות המכירה בהם מפזרים משקי הבית את קניות המזון – 3.3 סוגים בממוצע, בהשוואה ל-2.9 נקודות מכירה לפני כשנה. 

הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים
תוכן ושיווק אינטרנטי 
Bookmark and Share