זהירות, האוטובוסים בישראל נעצרים!

27/03/2012

לאחרונה הגיע לידנו מכרז שפרסמה חברת "אגד", הפונה ליצרני אוטובוסים בעולם לייצור כ-1000 אוטובוסים לשנים 2013-2018.

רכש זה מתבצע ברובו באמצעות "קרן הצטיידות", בהתאם להסכם הסובסידיה שנחתם עם "אגד" בשנת 2005 ועתיד להסתיים ב-2015. בכך מסייעת הממשלה להבטיח את חידוש צי האוטובוסים ב"אגד".

בישראל קיימים שני יצרני אוטובוסים: "מרכבים" ו"הארגז", שניהם חברים באיגוד. היצרנים המקומיים מייצרים בסטנדרטים, באִבְזור ובתקינה המחמירים ביותר ואף עולים על חברות מקבילות באירופה, הן ברמת האיכות והן בכדאיות הכלכלית מצד הלקוח. יותר מכך, האוטובוסים המיוצרים בארץ מותאמים באופן מלא לדרישות הציבור והלקוח הישראלי.

יצרני האוטובוסים בארץ נחשבים ליצרנים בתעשייה חיונית ואסטרטגית הכוללת ייצור אוטובוסים ממוגני-ירי למערכת הביטחון, אוטובוסים ממוגנים להסעות אזרחים ביהודה ושומרון, הסבות אוטובוסים לאמבולנסים בשעת מלחמה וכיוצא באלו.

תעשיית האוטובוסים בישראל מעסיקה כ-2000 עובדים באופן ישיר ועקיף, לרבות עובדים מומחים בתחום, עובדי ייצור וקבלני משנה.

כבר כיום מתמודדים היצרנים המקומיים עם תחרות קשה של יבוא אוטובוסים תיירותיים. במידה ויחל גם יבוא של אוטובוסים ציבוריים יוביל הדבר לקריסת תעשיית האוטובוסים בארץ, ולפיטורים של מאות מעובדיה.

קריסת המפעלים עשויה לאפשר חדירה לשוק של אוטובוסים אשר יהיו ברמה ירודה מבחינת איכות ובטיחות ובעלי ביצועי סביבה נמוכים אשר יפגעו בכולנו. בנוסף, ללא תעשייה מקומית צפויים המחירים לזנק.

מדינת ישראל מהווה שוק קטן וסגור יחסית עבור תעשיית האוטובוסים, כך שללא רכש של החברות המרכזיות לא ניתן לייצר בארץ אוטובוסים. מסיבות אלו, רכש של אוטובוסים על ידי-חברות התחבורה הציבורית (בעיקר "דן" ו"אגד") באמצעות "קרן ההצטיידות" הוא ערובה להכנסת אוטובוסים איכותיים לכבישי ישראל ולהמשך קיומה של תעשיית האוטובוסים בישראל, לרבות המשך הייצוא המוצלח שלה לחו"ל.

במטרה לעמוד בתנאים הנדרשים של "אגד" ועד לסיום הסכם הסובסידיה, התייעלו שני המפעלים המקומיים וביצעו שינויים משמעותיים במפעלם, הן בשדרוג ציוד תואם והן בהשקעות לטווח ארוך, וזאת לצורך עמידה בדרישות חברות התחבורה הציבוריות והציבור הישראלי בהווה ובעתיד.

לראיה, חברת "הארגז" מכרה את מפעל התחבורה בת"א וצפויה להעתיק את מפעלה לקריית מלאכי, תוך השקעה של 150 מיליון שקלים, קליטה של עובדים רבים מהפריפריה והכפלת כושר הייצור. עצירת המצב הקיים תביא להפסקת בניית המפעל החדש בקריית מלאכי, להרחבת האבטלה באזור ולהשארת חברת "מרכבים" כיצרן יחיד בארץ אשר יוביל לפגיעה של כל השותפים.

נראה כי משרד התחבורה וחברת התחבורה הציבורית "אגד" יוצאים למכרז בינלאומי ולמסע רכש בסיוע אדיר של הממשלה, כאשר בה בעת צפוי מכרז זה לכבות כליל את "מנוע" הייצור של שני היצרנים המקומיים על עובדיהם.

אנו בטוחים כי ניתן לפעול בשקיפות, בנוהל תקין ובתחרות הוגנת, תוך שמירה על המשך קיומם של יצרני האוטובוסים בישראל המשמשים מוקד תעסוקתי, אסטרטגי וכלכלי משמעותי ביותר.

איגוד המתכת בשיתוף מטה כחול-לבן מלווה את הנושא באופן מלא ומעורב מול מנכ"ל משרד התחבורה, מר' יעקב לנגר, מנכ"ל משרד התמ"ת, מר' שרון קדמי ומול משנה המנכ"ל מר ינון אלרועי - בדרישה להתערבותם בנושא שימור תעשיית האוטובוסים בישראל.

מצ"ב המכתב.  

 

 

למכתב  למכתב
הדפסשלח לחבר
עזרה וכלים

התאחדות לשירות העסק שלך

עושים עסקים באינטרנט
הפניות והזדמנויות עסקיות באינטרנט
הסכם עם מאגר העסקים הארצי
IB2B   
מאגר העסקים הארצי המציע
הזדמנויות עסקיות בארץ ובחו"ל.

במאגר יותר מ- 32,000 חברות
ועסקים המקיימים בו פעילות ערה.ועוד..

לפרטים נוספים

 

דרונט בניית אתרים
תוכן ושיווק אינטרנטי 
Bookmark and Share