מטה מיוצר בישראל - כחול לבן

התאחדות התעשיינים פועלת בשני מישורים מקבילים כדי לעודד רכש ציבורי כחול לבן:

 

דרך אחת - הובלת מהלך לאומי לשינוי חוק חובת המכרזים ותקנותיו, כך שיחול על מכרזי BOT, יחול על כל הרשויות המקומיות, וכן יחול על שירותים ועבודה בנוסף לטובין.

 

במקביל - פועלת ההתאחדות גם במישור החינוכי / תודעתי באמצעות מטה "מיוצר בישראל".

 

בכתבה המצורפת, מתוארים פעילות והישגי ההתאחדות בתחום זה.      

                                  


 

 

 

מטה "מיוצר בישראל" (כחול-לבן) שבהתאחדות התעשיינים  החל את פעילותו בשנת 94', במטרה להשפיע על תודעת הציבור, כי מוצרים המיוצרים בארץ לא נופלים באיכותם ואף עולים מהמוצרים המיובאים, מותאמים יותר לדרישות, לאופי ולסביבה הישראלית ומלווים בשירות נגיש וקרוב.

 

במסגרת האסטרטגיה בה נוקט המטה, הוחלט להעמיד את התוצרת המקומית בראש סדר העדיפויות ופועל:

1. להעמיד את  התעשייה המקומית  והרכישות  מתוצרתה  כאחד מהערכים  החשובים לקיום  הכלכלה והחברה בישראל.

2. לדאוג  שיירכש בישראל כל מה שאפשר לייצר בישראל, תוך שימוש בהעדפת תוצרת הארץ  ותוך מתן הגנה לתוצרת הארץ.

3. לעורר את דעת הקהל ומקבלי ההחלטות במדינה לצורך החיוני שבתמיכה ובעידוד התעשייה המקומית לטובת היחיד, החברה והמדינה.

4. להחדיר את ה"חינוך" לתוצרת הארץ כחלק מתכניות הלימודים של בתי הספר, דרך משרד החינוך.

5. לטפל בחקיקה לטובת תוצרת הארץ.

 

לאחרונה פועל המטה במספר נושאים עיקריים:

 

  1. קמפיין תקשורתי - משרד התמ"ת בשיתוף התאחדות התעשיינים יצא בקמפיין החל מה - 06.09.2009 באמצעי התקשורת, במטרה להחדיר למודעות של הציבור הרחב את החשיבות של קניית תוצרת מקומית, הן מבחינת יצירת מקומות עבודה והן מבחינת החדרת גאווה לאומית בקניה מתעשייה מקומית.

  

  1. לוגו "מיוצר בישראל" – המטה הפיק תו "מיוצר בישראל" אשר משמש לזיהוי מוצרים מתוצרת הארץ. התו מיועד לתעשיינים לשימוש ע"ג מוצרים, אריזות, ניירות מכתבים וכדומה ובתנאי שעומדים בהגדרה של ייצור מקומי ע"פ חוק חובת המכרזים. המטרה, להקל על הצרכנים לזהות את המוצרים המיוצרים בארץ. הלוגו יפורסם גם כן באמצעי התקשורת, כחלק מהקמפיין. המעוניינים לעשות שימוש בתו, יצטרכו לחתום על תקנון לשימוש בתו. השימוש בתו אינו כרוך בעלות.

 

  1. חינוך לכחול לבן - הכנסת נושא חשיבות קנית תוצרת הארץ לילדים ולנוער בבתי הספר, כחלק מתכניות הלימודים ולימודי העשרה. זאת על ידי סדנאות, קורסים, תחרויות ושיעורי חינוך. במסגרת הקמפיין ייעשה שת”פ עם תעשיידע במטרה להחדיר את החינוך להעדפת תוצרת הארץ בבתי הספר.

 

  1. האמנה להעדפת תוצרת הארץ 2009 - התאחדות התעשיינים בישראל, מתוך מחויבות לקידום התעשייה המקומית מציגה בפני חבריה התעשיינים את האמנה להעדפת תוצרת כחול לבן וקוראת למנכ"לי החברות והמפעלים לפעול להעדפת תוצרת הארץ למען קידום התעשייה המקומית.

  

  1. פורום "נאמני כחול-לבן" – מינוי "נאמן" יהיה מתחום הרכש של המפעל. תפקיד הנאמן יהיה להקפיד על רכישת מוצרים מתוצרת הארץ וכמובן להגביר את המודעות לרכישת מוצרים מתוצרת הארץ. הנאמן יהווה כתובת אליה ניתן לפנות במקרה שהמפעל עומד לרכוש מוצר מייבוא כאשר יש תחליף מקומי. כל תוספת רכישות של 100 מליון ₪ מתוצרת הארץ, תורמת ליצירת 2,500-3,000 מקומות עבודה.

 

6.       טיפול בתלונות - טיפול בתלונות על אפליית תוצרת הארץ במכרזים ממשלתיים וציבוריים ע"י מינהל הרכש הממשלתי במשרד האוצר. פעילות מינהל הרכש מסתמכת על תיקון 24 ד' בחוק חובת המכרזים שנכנס לתוקף בתאריך 01.06.2009, ולפיו "החשב הכללי רשאי להורות לועדת המכרזים של המשרד לקיים דיון בנוגע לפגם שמצא בהחלטה שקבלה. הפניות למינהל הרכש בנושא אפליה לתוצרת הארץ במכרזים, ייעשו באמצעות מטה "מיוצר בישראל" (כחול-לבן) שבהתאחדות התעשיינים, עם העתק למטה כחול לבן במשרד התמ"ת. מינהל הרכש ייתן עדיפות לטיפול בתלונות בהן האפליה תביא לחוסר יעילות כלכלית.

 

7.       אתר אינטרנט משותף למטה מיוצר בישראל ומשרד התמ"ת – האתר הוקם במטרה להעביר את המסרים לציבורלתת מידע על מוצרים מתוצרת הארץלקיים פורומים וצ'טיםלספר סיפורי הצלחה, ליזום תחרויות, לקיים פורומים ומשחקים לילדים ונוער ועוד www.madeinisrael.gov.il



לסיכום:

 

דווקא בימים אלה, על רקע המשבר הכלכלי הן בארץ והן בעולם, אנו סבורים כי פעילות המטה מקבלת חשיבות משנה. התעשייה היתה והינה הקטר המוביל את המשק לצמיחה ושגשוג כלכלי. זה הזמן להזכיר לאזרחי המדינה את איכותה ואת חשיבות קיומה של התעשייה כחלק בלתי נפרד מכוחה של המדינה ומהישגיה, עם ולמרות כל המהמורות שידעה בשנות חייה.

 

טיפוח התעשייה המקומית והכרה בחשיבותה הוא צו השעה. רכישת תוצרת ישראלית מבטיחה כי היא תמשיך להתקיים כתעשייה חזקה ומשגשגת ולא תיקלע למצב בו יידרשו פיטורי עובדים, אשר ייצרו בעיה חברתית הנוגעת לכולנו.

 

לכן העדפת תוצרת הארץ – זה נכון וזה גם צו השעה!

 

האמנה להעדפת תוצרת הארץ  האמנה להעדפת תוצרת הארץ
לחתימה על האמנה  לחתימה על האמנה
הדפסשלח לחבר
עזרה וכלים

התאחדות לשירות העסק שלך

מקדמים כחול לבן "מטה מיוצר בישראל"
ריכוז תלונות של יצרנים לגבי אפלייתם
לרעה,מול מוצרי ייבוא.טיפול בתלונות
מפעל הנתקל בהעדפת רכש מתוצרת חוץ
שלא על בסיס מחיר ואיכות.
ניהול פעולות הסברה לטובת
המפעל או המוצר.ועוד...
לפרטים נוספים

 

דרונט בניית אתרים
תוכן ושיווק אינטרנטי 
Bookmark and Share